Wie zich deze zomer aan het oriënteren was op een vakantie in Nederland, kon er niet omheen: regio de Liemers, tussen Arnhem en Doetinchem, is een verrassende nieuwe toeristische bestemming. Bloggers en vloggers bezochten het gebied en schreven lovende reisverslagen. De hashtag #kijkverder (in de Liemers) werd meer dan 14.000 keer geliket.
De bloggers van de Duitse reiswebsites Niederrheinblond, Brinis Fashionbook en Mit Kinderaugen sloten het vakantieseizoen af met ‘een rondje Liemers’: per e-bike van Zevenaar naar Didam, langs de Romeinse Limes – onlangs uitgeroepen tot UNESCO Werelderfgoed -, varen over Rhederlaag met prachtige vergezichten, dineren in een voormalige steenfabriek en een verwenarrangement in het viersterren Van der Valk-hotel. Het was voor onze oosterburen een bijzondere ervaring die zij, zo dicht bij huis, niet verwacht hadden. Datzelfde gold voor hun Nederlandse collega-bloggers van REiSREPORT, Travellust.nl en WeAreTravellers. Ook zij waren blij verrast door het aanbod dat zij aantroffen in de Liemers. Wandelen, fietsen, watersportactiviteiten, historie, winkelen, eten en drinken, het is er allemaal. Deze zomer heeft een groot publiek over de Liemers gelezen, het zelf kunnen ervaren en de verborgen parels kunnen ontdekken.
Challenge: 10.000 x #kijkverder
De campagne, die werd ondersteund door billboards en abri’s in de regio, is een initiatief van de Liemerse Ambassade, een samenwerkingsverband van ondernemers, onderwijs en de gemeenten Zevenaar, Duiven, Westervoort en Montferland, om het toerisme in de regio te bevorderen. De ondernemers van de recreatieve sector in de Liemers werkten hieraan actief mee. Zij gingen gezamenlijk de uitdaging aan om op de sociale media te posten met de hashtag #kijkverder. Zo willen zij met elkaar de boodschap van de Liemers, waar je als bezoeker constant verrast wordt, zo breed mogelijk verspreiden. Hun ‘challenge’ wierp zijn vruchten af: eind van de zomer werd het doel van 10.000 likes bereikt.
Verder kijken
De campagne sluit aan op het verhaal achter het beeldmerk ‘Kijk verder in de Liemers’. Het ‘verder kijken’ staat namelijk voor de Liemers als verborgen parel, het gebied waar de bezoeker verrast wordt en op ontdekkingsreis gaat. Er is meer te zien dan je denkt, is de belofte. Niet alles is in een eerste oogopslag zichtbaar, soms moet je echt even verder kijken. ‘Verder’ staat ook voor in beweging zijn: wandelen, fietsen, varen, allerlei activiteiten waar de regio rijk aan is. Daarnaast kun je in de Liemers, door de uitgestrekte vergezichten en rivieren, ook letterlijk verder kijken dan op andere plekken. Op de website www.kijkverderindeliemers.nl is het verhaal van de Liemers te lezen.
Liemerse Ambassade
De Liemerse Ambassade is een netwerkplatform waarbinnen de krachten op het gebied van ondernemers, onderwijs en overheid zijn gebundeld. Het netwerk richt zich op de vier sterke Liemerse sectoren vrijetijdseconomie, logistiek, agrarische economie en maakindustrie. De campagne ‘Kijk verder in de Liemers’ is een van de projecten die binnen dit platform voor de vrijetijdseconomie worden uitgevoerd.
Kijk voor meer informatie over de Liemerse Ambassade op www.deliemerseambassade.nl
Meer informatie over Kijk verder in de Liemers is te vinden op www.kijkverderindeliemers.nl