Vanaf maandag 11 november 2019 kunnen inwoners direct met een medewerker van de gemeente Zevenaar chatten. Op www.zevenaar.nl kunnen inwoners al veel zaken direct online regelen. Bijvoorbeeld een verhuizing doorgeven of een uittreksel aanvragen. De chat komt daar nu als communicatiemiddel bij. Nu de live chat aan de website is toegevoegd, is online zakendoen met de gemeente nog gemakkelijker.
Gemakkelijk en snel
De kracht van chat zit vooral in de mogelijkheid om snel en gemakkelijk contact op te nemen. Tijdens openingstijden chatten inwoners via de website direct met een medewerker van de gemeente. Deze medewerker antwoordt direct op de chat. Daardoor werkt chatten sneller dan bijvoorbeeld een e-mail sturen.
Bereikbaarheid vergroten en dienstverlening verbeteren
De gemeente Zevenaar hoopt door het inzetten van chat de bereikbaarheid voor inwoners te vergroten én eenvoudiger te maken. Door het inzetten van een extra kanaal naast telefonie, e-mail en social media verbetert de gemeente zo haar dienstverlening. Zevenaar zet chat stap voor stap in. De chatfunctie staat vooralsnog op de meest bezochte pagina’s van de website. Denk aan rijbewijs of paspoort aanvragen.